ویژگی های حسابرس موفق

0
sh.asgari این مطلب رو نوشت. 25 مهر 1393

آیا تا به حال در باره ویژگی های حسابرس موفق فکر کرده اید؟ چه حسابرسی برازنده این عنوان است؟ آیا شما حسابرس موفقی هستید؟


آنچه مسلم است مهارتهای مورد نیاز برای تبدیل شدن به حسابرس موفق فراتر از یادگیری بدهکار بستانکار و پر کردن چک لیست های از پیش تعیین شده است .کتاب بیانیه مفاهیم بنیادی حسابرسی به این موضوع پرداخته و نشریه حسابداران رسمی ایالت کانزانس این موضوع را مطرح کرده و به نظر من این موضوع برای یک حسابرس موفق میتونه جالب و جذاب باشد. در پست های بعدی بحث میکنیم . ولی اگر نظری هم بود خوشحال میشویم... 

آخرین ویرایش 08 آبان 1393

باتشکر

5 نظرات
1
va.b این مطلب رو نوشت. 26 مهر 1393

با تشکر از خانم عسگری به خاطر تشکیل این تاپیک.


پیرو پست قبلی، جامعه حسابداران رسمی کانزاس سیتی ایالات متحده مقاله ای دارد که در آن به تشریح ویژگی های یک حسابرس موفق پرداخته است.

به طور کلی این ویژگی ها شامل موارد زیر می باشد:


دید و غریزه: این ویژگی به نوعی همان تردید حرفه ای در حسابرسی است که حسابرس با پاسخ صاحبکار قانع نشده و با رسیدگی هایی که انجام می دهد، خود به صحت یا عدم صحت گفته های صاحبکار پی می برد.


توانایی دیدن تصویر کلی: حسابرس باید قابلیت شناخت کلی صنعت مورد حسابرسی، فعالیت های اصلی، ارتباطات درون سازمان را داشته باشد.


روابط اجتماعی: به طور کلی پرسنل صاحبکار برخورد خوبی با حسابرس ندارند، چون هیچ کس دوست ندارد که فرد دیگری کارهای او را مورد موشکافی قرار دهد، در نتیجه برقراری رابطه با صاحبکار به گونه ای که بتواند اطلاعات مورد نیاز خود را به طور مسالمت آمیز بدست بیاورد، حیاتی است.


توانایی تصمیم گیری (قضاوت حرفه ای): تصمیم گیری برای حسابرس یکی از سخت ترین وظایفی است که دارا می باشد، محدودیت در زمان اجرای فرآیند حسابرسی، حسابرس را ملزم می کند که در رابطه با کفایت و کمیت شواهد جمع آوری شده مربوط به صحت ادعاهای مدیریت واحد تجاری قضاوت حرفه ای اعمال کند.


رهبری: هنری فورد می گوید؛ به دنبال خطا نباشید، بلکه راهکار را جستجو کنید. از این رو حسابرس باید همانند یک رهبر که همواره پی راه حل می باشد، راهکار مذکور هنری فورد را جویا باشد. حسابرس موفق باید تلاش کند تا یک رهبر موفق باشد. رهبری خصیصه ای است که می توان آن را تعلیم داد، اما رهبری را باید با تلاش مستمر در حود نهادینه کرد.


به طور کلی ویژگی های حسابرس خوب، شامل تخصص فنی بالا و رفتار مناسب می باشد. فرآی این موارد باید به قوانین و مقررات شکل دهنده این حرفه نیز توجه کرد. بدست آوردن و حفظ این توانایی ها نیازمند تعهد شخصی می باشد که برای موفقیت بلند مدت حسابرس حیاتی می باشد. آیا شما یک حسابرس موفق هستید؟

0
100557 این مطلب رو نوشت. 04 آبان 1393

سلام
به نظر من حسابرسی همانند دیگر دانشها فرایند پیچیده‌ای از مهارتها و مسئولیتهای متفاوت است و نمیتوان ویپژگیهای یک حسابرس موفق را در چند سطر و پاراگراف به اختصار نوشت، به نظر من حسابرس موفق باید صلاحیت حرفه‌ای و اخلاقی داشته باشد قبول دارم حسابرس باید خود را متعهد به یادگیری در طول دوران فعالیت حرفه‌ای خود بداند و اما یک حسابرس باید بداند کسب دانش بدون داشتن زمینه اخلاقی سودمند نخواهد بود... و آگاه باشد کسب فضائل و ترک رذائل اخلاقی مهمترین پارامتر برای تبدیل شدن به یک انسان خوب است، همه ویژگیهای فوق باعث میشود در حسابرس در کارش پیش برود اما آیا این ویژگیهای می‌تواند صداقت را در حسابرس پرورش دهد، ایا این ویژگیها می‌تواند ضامن تعهد و مسئولیت اجتماعی حسابرس باشد.

برای همین از آقای بهرامی اجازه می‌خواهم صلاحیت اخلاقی را به عنوان پیشنیاز به موارد فوق بیفزایم نمایم.

آخرین ویرایش 04 آبان 1393

samir karamkhani

0
مجید چراغی این مطلب رو نوشت. 05 آبان 1393

> در خصوص این تاپیک، باید بگویم به نظر من یک حسابرس موفق ابتدا باید یک حرفه ای باشد

حرفه ای کیست؟

جواب این سوال را نیز در یکی از تاپیک ها گذاشته ام.

مجید چراغی

0
100769 این مطلب رو نوشت. 06 آبان 1393

خوب درست است موضوعات و موارد فوق همگی می توانند در راستای ارائه خدماتی نوین نه تنها در حسابرسی در هر حرفه دیگری نیز کاربرد داشته و می تواند برای فرد مجری موفقیت های لازم به بار آورد اما به بهای کدام خریدار؟؟؟؟؟؟؟؟؟

طه احمدزاده

0
100557 این مطلب رو نوشت. 20 آبان 1393

سلام

آقای احمدزاده اخرین کلمات پاراگراف شما به یکی از بارزترین معضلات موجود در حرفه و افتصاد ما اشاره دارد. متاسفانه حرفه ما در حال حاضر خریدار شایسته خود را نیافته است. البته این معضل در حسابداری ایران نیز مشهود است اما وخامت اوضاع در حسابرسی به مراتب بیشتر از حسابداری است زیرا از نظر بسیاری از مدیران حسابدارانشان دست کم حساب و کتابهای درهم و برهمشان را نگهداری میکنند.

به راستی چکسی خریدار و متقاضی خدمات حسابرسی بود اگر در قوانین و مقررات دست و پاگیری که داریم الزامی به حسابرسی نبود؟

متاسفانه مثل روز روشن است بیش از 75% اوراق سهام شناور در تالارهای بورس اوراق بهادار، فرابورس و ... در دست سرمایه گذارانی است که یک بارهم صورتهای مالی آن شرکتها را بدرستی مطالعه ننموده‌اند درچنین شرایطی چه کسی انتظار دارد حسابرسان برای حفظ استقلال و ایفای اثربخش نقشی که بعهده دارند اهمیت قایل شوند.

به نظر من شکوفایی در حسابرسی و پیدایش حسابرسان موفق درگرو وجود سرمایه گذار آگاه است در غیر این صورت بیشتر حسابسازان موفقی پرورش خواهیم یافت.

امیدوارم روزی سرمایه گذاران با آگاهی بیشتری در مجامع عمومی حاضر شوند و حسابرسان به پشت گرمی آنها راه خود را به سوی موفقیت با سرعتی بیشتر از حال بپیمایند.

samir karamkhani


275 نفر از 841 عضو ما 1215 بار در مباحثه ها نظر ارسال کرده اند.