admin
  • admin
  • 50.8% (معمولی)
  • Administration شروع کننده موضوع
9 سال پیش
با سلام خدمت بزرگان

چند روزی بود که حسابرسی یه شرکت متوسط حمل و نقل بین المللی انجام میدادم تا حالا کنترل داخلی روی وسایط نقلیه به صورت تخصصی ندیده بودم چند تا از کنترل که اعمال کرده بودند به اشتراک میکذارم تا با پیشنهاد بعدی تکمیل کنیم این کنترل ها به شرح زیر :

1- استفاده از GPS در وسایط نقلیه - کنترل رفت و برگشت رانندگان طی مسافت و مسیرهای پیش فرض مشخص شده برای راننده و انحراف از این مسیرها مورد کنترل توسط اتاق کنترل قرار میگیرد هر گونه توقف بدون دلیل مخصوصآ هنگام برگشت که وسایط نقلیه فاقد بار میباشد مورد کنترل قرار میگیرد کنترل سرعت راننده گان و در صورتی که از سرعت مجاز تعیین شده شرکت رعایت نگردد واحد کنترل همراه با ارایه مستندات و درخواست کسر حقوق (طبق قوانین) به واحد کارگزینی ارایه میگردد کنترل مسافت های قید شده در بارنامه با GPS و مسافت طی شده واقعی و کیلومتر شمار ماشین به صورت دوره 1 ماهه و پی جویی مغایرت های احتمالی و بر مبنای کیلومتر شمار در صورت عدم مغایرت اساسی با بارنامه مبنای مصرف گازوییل قرار میگیرد و بر مبنای مصرف هر وسایط نقلیه و میزان مصرف براورد میشود و با میزان مصرف گازوییل طبق پرینت دریافتی شرکت نفت برای هر وسیله مقایسه میگردد تا احتمال مصرف بیش از حد گازوییل کاهش یابد و ماشین هایی که برای مرز و بنادر بار مبروند اقدام به قاچاق گازوییل ننمایند .

2-درامد حاصل از این ماشین الات در تفضیلی درامد اون راننده میشینه و بر اساس اون به صورت ماهانه 33 درصدی از درامد اون راننده حقوق تعیین میشه که برای حقوق دستمزد ارایه میشه تا به نسبت قوانین مالیاتی و بیمه ان حوق جوری داخل هزینه تقسیم کنند که کمترین پرداختی به بیمه و مالیات داشته باندلازم به یاداوری هزینه گازوییل و بارگیری با راننده میباشد ( یک نکته که دیدم این بود که مازاد حقوق رو جزو سفر-اقامت و فوق العاده ماموریت اورده بودند در ضمن این یه سرفصل کرده بودندب ه خاطر بیمه )

3-و یا یکی دیگه از کنترل گذاشته بودند این بود که زمانی که ماشین خارج میشد توسط کارشناس فنی کنترل میشد ( و به صورت ماهانه نیز وسایط نقلیه به وسیله چک لیست کنترل میشود) و هنگام ورود نیز همین طور در صورت نقص در وسایط نقلیه توسط راننده درخواست تعمیر پر شده و توسط کارشناس فنی نوع عیوب و علیت نقص (مقصر بودن راننده یا نه) تایید میگردد و وسایط نقلیه به تعمیر گاه میرود تا تعمیر گردد و تعمیرکار درخواست جنس از انبار میکند همراه با درخواست راننده تحویل انبار میگردد انبار نیز با بررسی صدور حواله خروج صادر میکند یک نسخه از درخواست تعمیر گاه میگیرد و حواله خروج به حسابداری میدهد و ان طرف تعمیر کار موظف است که پس از تعمیر جنس معیوب را به انبار تحویل دهد و در پشت درخواست جنس از انبار دار رسید میگیرد که جنس معیوب تحویل گردید و
این درخواست همراه با میزان درصد مقصر بودن راننده به واحد ماشین الات ارایه میگردد و در پرونده ماشن الات مورد نظر اعمال میگردد و مبلغ کارشناسی مقصر بودن راننده به واحد کارگزینی اطلاع داده میشود. (در ضمن هنگام ثبت حواله توسط انبار دار خروجی به صورت مستقیم به مرکز هزینه اون ماشین داخل سیستم حسابداری میشینه و تایید حسابدار نهایی میشه)

و خیلی کنترل های دیگه -لاستیک -روغن-عملکرد ماشین و راننده-ورود و خروج پرسنل اداری-پرونده های پرسنلی کامل تر شرکت های رسیدگی شده - و...

تنها شرکت بود که با این همه مشکلات اونم تو یه محیط که ما بهش میگیم (شوفری) اینقدر میزون کار میکنه ...
کاربرانی که در حال مشاهده موضوع هستند